2010. április 7., szerda

Római tálban sült kecske csülök újkrumplival


Valamelyik nap láttam egy blogban, hogy valaki Római tálat használt, erre eszembe jutott, hogy én is rég használtam az enyémet, már ideje lenne. Aztán keresgéltem a fagyasztóban, megtaláltam a kecskecsülköt, és elővettem hozzá a Római tálat. Négy db csülköt találtam, amik nem túl nagyok, csonttal együtt a négy nem érte el a másfél kilót, egy-egy darab nagyjából egy méretes libacombnak felel meg, csak szerintem finomabb (nyugodtan kövezzetek meg :-) ).

Hozzávalók:
4 db kecskecsülök
20 dkg gomba, mondjuk egy ilyen:
10 dkg császárszalonna
4-5 db krumpli
4 szál nagyobb újhagyma
só, bors, majoranna, olaj
4 gerezd fokhagyma

A tálat beáztattam hideg vízbe. A krumplit alaposan megmostam és lekapargattam, kockára vágtam. A hagymát felkarikáztam, a gombát felkockáztam, a szalonnát szintén. A csülköket bevagdaltam, mindegyikbe raktam egy-egy félbe vágott fokhagymagerezdet. A tálba öntöttem egy kevés olajat, beleraktam a krumplit, majd ráhelyeztem a csülköket. Sót, borsot, majorannát szórtam rá, majd rápakoltam a gombát, hagymát, szalonnát. Végül egy kevés olajat a tetejére is öntöttem. Lefedtem, hideg sütőbe tettem. A sütőt 220 fokra állítottam és másfél óra múlva vettem ki a végeredményt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése